training was om mensen
xiaoxiangyu
Posted 2018-06-15 12:16 AM (#244444)
Subject: training was om mensen


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
De menselijke psychologie is iets vreemds. We zitten vol vooroordelen, drogredenen en rare eigenaardigheden. Filosofen, wetenschappers en overal om intelligente mensen proberen de wereld eeuwenlang met wisselend succes te begrijpen. Het is een zijbelang van mij omdat we uiteindelijk mensen coachen, geen spiertonten die reageren op een trainingsstimulus door een vast patroon van aanpassing te volgen.

Als coach kunnen we onze natuurlijke tendensen en bij gebrek aan een betere term, tekortkomingen, benutten. Een dergelijke tekortkoming is wat ik recentheid noem. Het is een verzonnen woord voor zover ik weet, maar de algemene strekking ervan is eenvoudig. We hebben de Nike Air Max 97 Damen neiging ons te herinneren wat er recentelijk is gebeurd. Ik weet zeker dat er een juiste term is voor dit cognitieve vooroordeel begraven in een psychologie leerboek, maar voorlopig blijf ik bij deze verzonnen term. Het idee is dat als we een ervaring meemaken, of het nu gaat om een ??film kijken, een boek lezen, uitgaan met vrienden of naar een concert gaan, we bevooroordeeld zijn door het laatste wat we ons herinneren. Het weegt onze ervaring zwaarder dan wat er vroeg in de ervaring gebeurde. Daarom reserveren bands vaak hun beste nummer als laatste, of kwam de uitvinding van het woord 'grand finale' rond.

En het verhaal is niet anders in hardlopen. In een recent gesprek met mijn buddy voor willekeurige filosofische gesprekken, Phoebe Wright, begonnen we over dit fenomeen te praten. Ik noemde het mijn coachingspraktijk van "mensen onthouden de laatste pauze". Haar antwoord was behoorlijk accuraat "Wat een eenvoudige en nauwkeurige Adidas Superstar Damen maar toch onzinnige Adidas Zx 700 Damen coachingstip. Je wilt de training altijd goed afmaken. "

En dat is het punt. Ik besefte dit voor het eerst toen ik zag dat Alan Webb iets van 8-10 × 800 liet draaien van 2:10 tot 2:00 voor de laatste paar. Ik kan me niet precies herinneren hoeveel ik heb gedaan, maar het was in het bereik van 5-6, en ik herinner me duidelijk dat Alan een run van ongeveer 2: 00.2 had voor de laatste. En hier was ik verbaasd over het vermogen van deze jongens om dingen zo consistent aan te klikken, maar hij was boos dat hij het niet verder liet vallen. De hele workout was gedowngraded van briljant naar gemiddeld, gewoon vanwege die laatste vertegenwoordiger. Hij was nog steeds tevreden met de training, maar het werd niet die moordenaarstraining dat het misschien door die 1e 7 herhalingen was.

Het is de laatste vertegenwoordiger die vaak bepaalt hoe www.lavieenlumiere.fr een atleet wegloopt van een training.

Daarom is het de laatste vertegenwoordiger die we moeten zorgen voor het gewenste resultaat. Ik zeg niet dat we de training moeten manipuleren, zodat atleten de laatste rep ontploffen. Af en toe moeten we atleten uitdagen om in een gat te worden gestopt om erachter te komen. We hebben ze ook nodig om te falen, soms ellendig. Maar wat ik wil zeggen, is dat het uw doel als coach is om de training te plannen, zodat u de gewenste respons krijgt van de laatste vertegenwoordiger. Als het is om ze uit te dagen en aan een bepaald aspect te werken, doe dat dan. Als het is om ze te laten beseffen hoe goed een workout is geweest, doe dat dan.

Veel te vaak denken coaches dat het doel van de laatste rep van de training altijd hetzelfde is, uitputting. Als het punt van training was om mensen willekeurig moe te maken, is dat niet erg moeilijk om te Nike Air Max Classic Bw Donna doen, vraag het maar aan CrossFit. Maar dat is niet hoe we beter worden. We proberen een gedragspatroon in te nemen, of reageren op een gedrag, en we krijgen ook alle leuke fysiologische aanpassingen die we zoeken.
Top of the page Bottom of the page