YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



schoenen van vandaag
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-11-21 2:59 AM (#246986)
Subject: schoenen van vandaag


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
Hoewel ik al op mijn tabblad Training had gepost over mijn ervaring als een 'minimalistische' oude, had ik een paar verzoeken om er een aparte blogpost over te doen. Degenen die mijn verhaal kennen, weten dat het een grote reden is voor hoe ik van 19 Adidas Stan Smith Womens minuten ben verwijderd. 5K, 50 mpw "hobby-jogger" .... een 2:38 marathonloper te worden en de afgelopen 4-5 jaar 120-140 + mpw in te zetten. Ik zie vaak dat mensen vragen: "Trainen elites in flats of op blote voeten?" Absoluut, dat weet ik wel, en ik hoor dat steeds meer van mijn elite running friends aangetrokken worden door lichtere schoenen en ook op blote voeten lopen. Ik betwijfel of we elites binnenkort blootsvoets zien racen, gezien hun schoenenponsoring. Ik geloof dat mensen dragen wat voor hen werkt, en meer mensen van alle leeftijden en vaardigheden vinden dat ze graag trainen in minder schoenen.

Ik ben een "minimalist" sinds december 2003, lang voordat Born to Run, Nike Frees, Vibram Five Fingers, de massamedialexplosie en marketinginspanningen door schoenenfabrikanten. Door minimalistisch, bedoel ik het trainen Adidas Zx 750 Damen uitsluitend in wegdek / XC-flats of op blote voeten. Natuurlijk, minimalisme is niet echt een modegril, zolang er mensen zijn op aarde (versus de 35-40 jaar Nike Air Max 2017 Damen voor moderne tennisschoenen). Er is zelfs nogal wat peer-reviewed onderzoek geweest naar shod vs. barefoot hardlopen (ter ondersteuning van blootsvoets lopen en de gezondheidsvoordelen) - shod betekent "schoenen dragen". Terugkerend zelfs 10+ jaar, kozen de schoenbedrijven ervoor om het onderzoek te negeren, zich te houden aan hun pseudo-wetenschap (~ dit is die schoen voor dit of dat voettype), en zichzelf niet tegenspreken (zie: Een doorn in Nikes kant).

Toen ik besloot "minimaal te gaan", dacht ik dat ik niets te verliezen had, aangezien ik de onderkant van het vat al had gezien met zoveel verwondingen (waaronder 7 stressfracturen, 3 in mijn linkervoet). Ik was het beu om te horen dat ik deze of die schoen of orthesen nodig had voor mijn vermeende platte, zwakke voeten - niets daarvan heeft me iets geholpen om gezond te Nike Air Zoom Pegasus 32 Mujer blijven! Ik had nooit meer dan 3-4 maanden onafgebroken getraind en had bijna opgegeven om een ??competitieve hardloper te zijn (omdat ik niet dacht dat mijn lichaam het aankan). Ik wilde gewoon continu kunnen werken en pijnvrij zijn.

De moderne hardloopschoen bestond pas in het begin tot halverwege de jaren zeventig. Voor die tijd waren hardloopschoenen licht en flexibel en hadden ze een veel lager profiel dan de schoenen van vandaag. De verandering in de vorm van deze schoenen is te herleiden tot Bill Bowerman, de oprichter van Nike, die geloofde dat een meer opgevangen hiel een loper in staat zou stellen sneller te rennen door zijn / haar natuurlijke stap te verlengen en eerst contact te maken met de hak op de grond in plaats van voorvoet / middenvoet. Jammer genoeg verandert het verlengen van je pas op deze manier een natuurlijk www.fabiorotaconti.it bewegingspatroon en verlaagt je je snelheid en effici?ntie. Naast het vertragen van een hardloper naar beneden, legt het contact met de hiel op de grond ook bovenmatig de botten, gewrichten, spieren en pezen vanaf de tenen door de wervelkolom. Tijdens het lopen met een goede pas, moet u snel en licht op uw voorvoet / middenvoet landen, dichterbij uw zwaartepunt. Helaas hebben alle grote schoenenbedrijven uiteindelijk het ontwerp van Bowerman overgenomen en tot voor kort waren verbeteringen aan hardloopschoenen beperkt tot pogingen om een ??defect origineel ontwerp te wijzigen.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)