YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



mais si vous recherchez
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2020-05-27 9:57 PM (#255840)
Subject: mais si vous recherchez


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
De race voor vrouwen was net zo opwindend, aangezien het Amerikaanse pictogram voor hardlopen op afstand, Shalane Flanagan - een inwoner van New England - een agressief tempo vanuit het geweer zette. De leiders hielden vast aan het tempo van 5:20 (minuten per mijl) en bereikten halverwege 1:09:27, ongeveer een minuut sneller dan de halve marathon van Margaret Okayo, die tijdens haar parcoursrecord (2:20:43) in 2002 liep.

Flanagan, Amerika's beste hoop om in de top drie te eindigen, leidde de toplopers dapper een uur en 45 minuten voordat ze stoom verloren. Ze viel snel af van het leidende pakket van ongeveer zes hardlopers, waaruit in 2013 kampioen Priscah Jeptoo uit Kenia snel opkwam als gangmaker.

Het was een kwestie van tijd voordat Jeptoo in haar stof het veld verliet. Ze klikte een ongelooflijke 4:47 mijlsplitsing af door Mile 24 en keerde nooit meer terug. Haar razendsnelle golf bracht haar in 2:18:57 naar de eindstreep, een nieuw parcoursrecord met bijna twee minuten. Haar eerste halve marathon-splitsing vertoonde ongelooflijke balans en briljante tactieken en kwam bijna overeen met die van haar tweede halve marathon. Dit was Jeptoo's derde overwinning Adidas Zx Flux Herren in Boston.

Buzunesh Deba uit Ethiopi? (2:19:59) en landgenoot Mare Dibaba (2:20:35) werden respectievelijk 2e en 3e. Jemima Sumgong uit Kenia eindigde als 4e. Alle drie overschaduwden het vorige parcoursrecord van Margaret Okayo uit 2002, waarmee het de snelste Boston Marathon voor dames ooit is.

Een belegerde Shalane Flanagan vervaagde naar de 7e plaats in een tijd van 2:22:02, een zeer indrukwekkende tijd ondanks het worstelen tijdens de laatste 8 mijl. Collega-Amerikaan Desi Linden eindigde als 10e en klokt een tijd van 2:23:54. Om het in perspectief te plaatsen: toen Rita Jeptoo vorig jaar won, was haar tijd 2:26:25.

De laatste keer dat een Amerikaanse vrouw de Boston Marathon won, was in 1985, toen Lisa Larsen-Weidenbach bovenop het podium eindigde.

Als je op internet rondkijkt met zoekwoorden als ‘buiten’ en ‘avontuur’, zul Nike Air Pegasus 83 Herren je waarschijnlijk foto's tegenkomen van bestelwagens die zijn omgebouwd tot kleine woonruimtes, waarbij digitale nomaden hun leven op het spel zetten om rond te dwalen. Er zijn prachtige foto's op epische, afgelegen locaties en het is gemakkelijk om meegesleurd te worden en te denken dat als je dat niveau van avontuur niet kunt vinden, het geen echt avontuur is.

Maar ik smeek om te verschillen. Weekendavonturen kunnen net zo spannend, net zo inspirerend, net zo indrukwekkend en bonus zijn! aan het einde van de reis is er een warm bed om naar huis terug te keren.

Natuurlijk kost het plannen van weekendavonturen extra moeite - er is beperkte tijd, dus hoe kun je die het beste maximaliseren? - maar het maakt de uitbetaling veel zoeter. Enkele van mijn beste weekenden zijn geweest toen ik mijn spullen had ingepakt en de auto op donderdagavond had geladen, om 5 uur naar een trailhead op vrijdag carpoolde en de volgende 40+ uur de wilde lucht om me heen ademde. In die weekenden heb ik velden beklommen die me de stuipen op het lijf jaagden, ik heb onder de sterren geslapen, ik heb door stortbuien gelopen, ik heb bergen beklommen en peddels op alpiene meren. Ik heb mezelf op afgelegen paden en minder-dan-afgelegen paden gevonden, maar ik bevond me toch buiten. En op zondagavond keer ik terug naar huis, ruikend naar een vreselijke mix van kampvuur, zweet en uitputting, klaar om te douchen en om lekker in mijn echte bed te kruipen met een flauwe glimlach op mijn gezicht terwijl ik me opmaak voor de komende werkweek.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)