YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



omstandigheden als deze winter
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-07-17 1:32 AM (#245000)
Subject: omstandigheden als deze winter


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
Het is met grote trots en opwinding dat ik kan aankondigen dat ik, een zelfverklaard lui meisje en onlangs gereformeerde bankaardappel, mijn eerste 18-mijls trainingsrun heb voltooid. Kun je het geloven? Ik kan het niet.

Op zondag vertrok ik alleen naar Richmond Park met alleen mijn hardlooprugzak vol water en vier SiS-gels voor gezelschap. Lazy Boy, die de laatste tijd mijn Nike Air Max Thea Femme supportploeg was, had een eerdere afspraak met de Six Nations (kijken hoe niet spelen).

Mijn route bracht me van het einde van mijn weg naar Richmond Park, vervolgens twee keer rond de omtrek van het park voordat ik terug naar huis ging en inclusief twee wc-stops. In mijn eerste ronde ging het bijna allemaal mis. Ik ontmoette een groep tieners waarvan de bijpassende T-shirts suggereerden Adidas Superstar Mujer dat ze deel uitmaakten van een activiteitenclub. Ze stonden rond te praten en niet lang nadat ik ze gepasseerd was begonnen ze als een groep te rennen en renden langs me heen.

Een ding dat ik begin op te vallen is dat ik een competitieve streep in mij heb. het kan jarenlang sluimerend zijn geweest door mijn gebrek aan deelname aan sport, maar het kan niet worden ontkend. Ik merkte dat mijn tempo toenam en ik beoordeelde de groep tieners over welke ik kon kiezen en doorgeven. Ik zei tegen mezelf dat het niet nodig was om ze te passeren, omdat ze duidelijk een paar kilometer verder gingen en ik er nog 15 moest doen. Maar dat werkte niet. Geleidelijk overviel ik de groep op twee na, die, naar verluidt, na twee mijl in een café stopte en me wat vermoeider achterliet dan ik de resterende 13 mijl had moeten zijn. Godzijdank voor mijn gels.

Het komt niet vaak voor dat ik advies probeer te geven, terwijl ik mezelf nog steeds aan het leren ben, maar ik zou graag willen nadenken over hoe je 18 mijl kunt rennen. Hier is het - denk er niet over na.

Voor mij is het idee om 18 mijl te doen ongeveer hetzelfde als vliegen in een vliegtuig. Het verbaast me dat het mogelijk is - en ik heb beide gedaan. Als ik vlieg, probeer ik me voor te stellen dat ik in een bioscoop zit of ergens normaal in plaats van 30.000 voet boven de aarde in een metalen buis met een snelheid van 500 mph. Ik gebruik een vergelijkbare techniek bij hardlopen. Als ik eraan denk hoe ver 18 kilometer eigenlijk is, kan ik het echt niet uitvoeren. Dus in plaats daarvan vond ik het "vorige week plus een beetje meer". Simples.

Dertien weken geleden begon ik met trainen voor mijn eerste marathon. Als ik toen had geweten dat het Verenigd Koninkrijk de koudste winter in 31 jaar zou beleven, heb ik misschien heroverwogen. Maar dat deed ik niet, dus dat deed ik niet - en nu, met al mijn lange runs compleet en nog maar 19 dagen te gaan voordat ik bij de start in de rij sta, herinner ik mezelf daaraan.

Zie je, ik zou gedacht hebben dat ik onmogelijk getraind kon hebben in zulke temperaturen of omstandigheden als deze winter in het Verenigd Koninkrijk, maar ik deed het. Ik zou niet in staat zijn om 18 mijl te rennen en niet in een grote hoop te laten instorten, maar ik deed het. En dus, als ik aan de startlijn ga staan, zal ik waarschijnlijk bij mezelf denken 'ik kan geen Nike Air Max 270 Damen 26,2 mijl lopen'. Maar ik zal mezelf eraan herinneren dat ik dit jaar verschillende keren heb bewezen dat ik veel meer kan dan ik had verwacht. Ik heb meer vastberadenheid dan ik eerder had gedacht, en hopelijk genoeg om me in leven te houden voor die extra 8,2 mijl.

Voor nu geniet ik van de verminderde kilometrage van mijn taper en de voldoening om te weten dat ik alle maar twee van mijn trainingsritten heb voltooid (in totaal 10 mijl). Tijd voor wat taart.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)