YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



verschil in koolhydraatoxidatie tussen
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-12-06 2:18 AM (#247231)
Subject: verschil in koolhydraatoxidatie tussen


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
Ik heb veel van gisteren doorgebracht in een ontmoeting met Merrell-schoenen, die werd bijgewoond door verschillende biomechanica-experts. Een van de dingen die we allemaal betreurden was de laserfocus op een voetstaking die is voortgekomen uit het blootsvoets lopende debat en de daaruit voortvloeiende discussies over wat voor soort loopvorm het beste is. Lopende vorm lijkt synoniem geworden te zijn aan een voetaanval en het slaan op de voorvoet lijkt synoniem te zijn geworden met blootsvoets lopen. Dit frustreert me, omdat er veel meer is dan de voetstaking, en ik denk dat er mogelijk nog meer belangrijke aspecten van het rennen zijn die worden be?nvloed door blootsvoets te lopen dan waar de voet het eerste contact maakt.

Na de ontmoeting van gisteren ging ik terug naar mijn hotelkamer om een ??aantal Nike Air Max 270 Mujer referenties te vinden van een artikel dat net op de blog van de New York Times Well was gepubliceerd. Het artikel was getiteld "Is Barefoot-Style Running Best? New Studies Cast Doubt "en werd vergezeld door een gigantische foto van de Vibram Fivefingers-schoenen (die, vreemd genoeg, ook synoniem zijn geworden met blootsvoets lopen - dat zijn ze niet!). Het artikel ging verder met het bespreken van een onderzoek van UMass dat vorige maand online is gepubliceerd in de Journal of Applied Physiology.

De studie was interessant. Ze namen twee groepen lopers mee - 19 gewone RF en 18 gewone FF-hardlopers - en vergeleken hun loopeconomie met hun gebruikelijke voetaanval en de omgekeerde, niet-gebruikelijke voetaanval op drie verschillende snelheden (3,0, 3,5 en 4,0 m / s) . Voetaanval werd geclassificeerd in het laboratorium met behulp van Nike Cortez Dames video- en krachtparameters, en dit is waar een belangrijk punt moet worden gemaakt. Omdat echte spitsen met voorhoofden moeilijk te vinden waren, bestond hun "voorvoet" -groep feitelijk uit 14 middenvoetstakers en slechts vier echte voorstevenstakers. Houd dat in gedachten bij het interpreteren van de resultaten - het was meer een vergelijking tussen de middenvoet en de hiel dan de voorvoet en de hiel. Alle onderwerpen liepen in dezelfde New Balance-racevlokken.

Zoals hierboven vermeld gebruik ik Dailymile.com en Sporttracks om mijn run-gegevens op te slaan. De FR10 synchroniseert met Sporttracks zonder probleem, maar de import van dailymile lijkt op dit moment niet te worden ondersteund (opmerking - ik heb in eerste instantie gemeld dat het synchroniseert met dailymile - dit was een fout van mijn kant omdat het de gegevens van Adidas Zx Flux Damen mijn 610 uploadde, niet de 10 - ik droeg ze allebei op dezelfde punten ter vergelijking). Ik ben ook een beetje met Garmin Connect begonnen en vind het echt leuk. Als ik jarenlang geen sporttracks had gebruikt, zou ik zelfs kunnen overwegen om Garmin Connect als mijn belangrijkste run-opslaglocatie te gebruiken.

Nu, hier is wat de auteurs van het onderzoek in de tekst van het artikel rapporteren:

"We vonden geen verschil in snelheid van zuurstofverbruik of relatieve bijdrage van koolhydraatoxidatie tot het totale energieverbruik tussen gewone RF- en FF-hardlopers die hun gebruikelijke voetstappatroon uitvoerden met een lage, gemiddelde en hoge snelheid."

Dus, wanneer hardlopers hun gebruikelijke voetaanslagpatroon gebruikten, was er feitelijk geen verschil in rennende economie tussen de groepen. Geen verschil op een van de drie Adidas Superstar Herren geteste snelheden. Dit resultaat komt overeen met andere studies die de economie tussen hiel- en voorvoetaanvallers vergeleken hebben. Ze vonden ook geen statistisch significant verschil in koolhydraatoxidatie tussen de twee groepen bij een van de geteste snelheden, hoewel er een trend was voor stakers van "voorvoet" om meer koolhydraten te verbranden. Dit is heel anders dan wat Adidas Superstar Dames werd gemeld in de Times.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)