YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



runs kan worden gebruikt
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-12-10 9:01 PM (#247270)
Subject: runs kan worden gebruikt


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
Mijn woensdagochtenden zijn meestal gereserveerd voor Daddy-dates met mijn 2-jarige zoon. Soms hangen we rond en spelen we trucks, soms gaan we op avontuur. Vandaag hebben we besloten om te slaan wat hij graag 'de sportschool' noemt (het is een trainingscentrum Nike Air Zoom Pegasus 31 Dames voor gymnastiek dat in de ochtend fungeert als een speeltuin voor kinderen). Een van mijn favoriete apparaten in de sportschool is de tuimelbaan. Als je niet bekend bent met een tuimelbaan, is het in feite een lange, smalle trampoline die je naar beneden kunt rennen en op een grote mat kunt springen om flips te oefenen (iets dat ik niet zou durven uitproberen ...).

Vandaag rende ik Nike Internationalist Donna de tuimelbaan af en vroeg ik me af hoe het zou zijn om een ??langere afstand over het springkussen te laten lopen. Dat zette me aan het denken over het Adidas Boost middenzoolmateriaal, dat is beschreven als "springerig" en wordt aangeprezen als een verbeterde energieretour over traditioneel EVA-schuim. Terwijl ik door het tuimelpad rende, concentreerde ik me aandachtig op wat mijn benen deden. Het voelt geweldig om de baan vast te zetten, maar mijn benen gedroeg zich heel anders dan wanneer ik de weg of het pad op rende en het gebeurde zonder dat ik daar bewust controle over had. Mijn enkel was opgesloten in extreme dorsiflexie, in wezen verwijderd als een schokdemper, en mijn knie was ook vergrendeld. Kortom, mijn beengewrichten waren op hun plaats vergrendeld en ik stuiterde op twee zeer stijve ledematen.

Dat zette me aan het denken, waarom nam ik mijn gebruikelijke loopvorm niet aan? Dus probeerde ik bewust te rennen alsof ik op een weg was, en het voelde vreselijk! Ik had duidelijk geen respiratoire gasanalysator bij de hand (ik zou de coolste, of dorkiest, vader zijn geweest als ik dat had gedaan), maar normaal voelde het vreselijk ineffici?nt aan op het extreem zachte en veerkrachtige oppervlak van de tuimelbaan.

Wat heeft dit te maken met de adidas Boost tussenzool? De les uit de tuimelbaan is dat het menselijk lichaam heel anders reageert wanneer het op oppervlakken met verschillende eigenschappen rent. We passen ons onmiddellijk aan op basis van sensorische feedback van onze voeten en benen, en we passen gezamenlijke hoeken, ledematenstijfheid, spieractivatie, enzovoort aan (u kunt hier meer over dit onderwerp lezen).

Ik heb al het meeste gezegd van wat er over de zool gezegd moet worden. Het gepaneerde ontwerp maakt het ultra-flexibel, maar voelt klonterig aan, misschien omdat sommige pads een uitstekende rubberen buitenzool hebben (zwarte vlekken erboven) en andere niet. Een nadeel van het doordachte ontwerp is dat de schoen water door de zool sijpelt - dit heeft tot enkele onaangename ervaringen geleid tijdens een paar van mijn natte winterritten onlangs. Ik zie heel weinig slijtage van de zool na 50 mijl gebruik.

Ik heb de Drift meestal gebruikt voor eenvoudige runs van 3 tot 8 mijl, en ze zijn geweldig Adidas Nmd Donna voor dat doel (met de verwisselbare binnenzool). Ik heb ze ook vorige vrijdag gebruikt voor een intervaltraining en hoewel ze niet de pop van een raceflat hebben, waren ze al voldoende. Ik zou de Drift classificeren als een gemakkelijk te rennen schoen die ook voor lange runs kan worden gebruikt als u gewend bent aan schoenen met een laag verval en minimaal kussen. Voor snelheid zou ik gaan met iets dat meer is ontworpen voor de taak.

Kortom, Brooks heeft een schoen met veel potentieel in de PureDrift. De eerste incarnatie heeft enkele tekortkomingen die ik met een binnenzoolwissel kon verhelpen, maar ik denk dat er slechts enkele kleine aanpassingen nodig zijn om deze schoen in toekomstige incarnaties naar een ander niveau te brengen. Ik zou het ge?ntegreerde voetbed herontwerpen om naden langs de randen te verwijderen, de zool Nike Air Pegasus 83 Pánské een beetje zacht te maken, of een iets ruwere binnenzool (zoals de huidige PureCadence 2 binnenzool). Met de tweak die ik heb gemaakt, voorzie ik deze schoen nog een tijdje op mijn actieve rack!
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)