YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



demping onder de voorvoet bieden
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-12-11 11:14 PM (#247303)
Subject: demping onder de voorvoet bieden


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
De pasvorm van de Cloudracers is redelijk nauw - je kunt het zien aan een bovenaanzicht van de schoen die, zoals de meeste flats, niet is gebouwd op een anatomische leest. Dat gezegd zijnde, ik Nike Air Max 95 Femme vind ze niet beperkend en ze zijn redelijk vergelijkbaar met een Saucony Kinvara in termen van voorvoet breedte. Ik heb wel een halve maat besteld in de On's, en dit was waarschijnlijk niet nodig omdat ze een beetje lang op me van toepassing waren. Als u ze overweegt, bestelt u uw gebruikelijke maat.

De zool van de On-schoenen is duidelijk het belangrijkste verkoopargument, en dat is wat ze hard op de markt brengen. Zoals hierboven vermeld, is het idee achter de cloudpods dat ze bij contact comprimeren en, eenmaal gecomprimeerd, een stevige basis bieden voor push-off. Op de foto met zijaanzicht hierboven ziet u dat de pods op de hiel zijn gemaakt van dikker rubber en groter zijn dan die op de voorvoet - dit is belangrijk omdat het echt spreekt voor wie deze schoen is ontworpen.

Op mijn eerste paar runs in de Cloudracers (ik heb ze Nike Air Max 90 Femme nu 5-6 keer gelopen) had ik eerlijk gezegd niet het gevoel dat ze een opvallende demping hadden. Sterker nog, ze voelden me nogal stevig, wat niet per se slecht is, maar het is niet wat ik verwachtte. Ik vond het leuk om er in te rennen, hoewel ik niet werd weggeblazen en het gewicht van al dat rubber op de zool had daar veel mee te maken. Ik denk dat het probleem voor mij is dat ik het grootste deel van de tijd vlak of slechts zacht naar de voorvoet of de hiel land. De peulen op de voorvoet zijn dun en bieden niet veel kussen, dus de rit voelde best stevig aan. Als je van een stevige schoen houdt, is dat geweldig, maar de schoenen worden geadverteerd als "wolken", en ze voelden absoluut niet onder de voeten.

Na een paar runs erin, besloot ik om bewust een hielaanval te benadrukken. Dat is toen ik de a-ha had! moment. Wanneer je landt met een uitgesproken hielcontact, bieden de hielcapsules fantastische demping, en de overgang van hiel naar teen is echt heel mooi. Maar omdat ik mezelf moet dwingen deze kant op te rennen en het voelt vreemd, kan ik het niet te lang volhouden.

Op heeft een video waarin ze een hiel-slaglanding in hun schoenen vergelijken met een traditionelere hardloopschoen, en het lijkt erop dat de On-schoenen de trilling in de kuitspieren een beetje verminderen (niet zeker hoeveel hieraan te concluderen, en ik weet zeker dat het verschil erg afhankelijk is van wat je kiest als vergelijkingsschoen):

Mijn conclusie is dat de technologie in deze schoen echt is ontworpen voor een uitgesproken hiel-teen loop - grote, golvende peulen op de hiel Nike Air Max 97 Damen om de initi?le impact te dempen die plaats maakt voor dunne, minimaal springerige pads op de voorvoet die een stevige afdichting mogelijk maken . Dus als dit is hoe je loopt (en meer dan 90% van de hardlopers loopt op deze manier), denk ik dat de schoenen zich gedragen zoals geadverteerd en een goede keuze zou kunnen zijn. Als u echter een spits van een middenvoet of een voorvoet bent, zijn er betere opties die veel minder wegen.

Zelfs als je een hielspits bent, zal het gewicht van deze schoenen waarschijnlijk een afknapper zijn als je op zoek bent naar een raceflat (zelfs de Brooks T7, die een vrij stevige haklift heeft, weegt 3-4 ounce minder). Omgaan met dit probleem zal een uitdaging zijn voor On, omdat de podded sole een zware rubberen constructie lijkt te vereisen. Dit is een groot nadeel bij het bouwen van een schoenenbedrijf Nike Air Zoom Pegasus 32 Donna rond een kenmerkende technologie - kun je nu een On-schoen maken zonder de wolken? Dit komt sterk overeen met de positie waar Newton zich in bevindt - kunnen ze een schoen maken zonder de voorvoetnokken of zijn ze verplicht om ze op te nemen in elke schoen die ze ooit produceren?

Afgezien van het gewicht, is het andere grote probleem met deze schoen het prijskaartje. Bij $ 129 MSRP moet een schoen je echt wegblazen om een ??premie te betalen, en deze doet het gewoon niet voor mij. Ik kan $ 40-50 minder spenderen en een paar Saucony Grid Type A5's kopen die een gewicht van minder dan 4oz wegen en net zoveel demping onder de voorvoet bieden, of een paar Brooks T7's die veel kussen onder de hiel hebben. In die zin zijn de On's ook een partij als Newton-schoenen - je betaalt een premie voor de schoenen en je kunt er maar beter Nike Air Max 95 Dames van overtuigd zijn dat ze het beste ding ooit zullen zijn om de kosten te rechtvaardigen (overigens predikt Newton ook duurzaamheid, maar Over staten op de Cloudracer-webpagina waarvan je kunt verwachten dat je er 4-5 marathons van krijgt - ik vermoed dat het bovenste het eerste is dat afgebroken wordt). Wil je $ 129 besteden voor een schoen die misschien maar 100 - 125 mijl per eigen webpagina van de fabrikant meegaat? Ik weet niet zeker of ik dat risico zou aanbevelen. Ik vermoed dat andere schoenen in de On-line verbeterde duurzaamheid hebben, maar dat komt met een groter gewicht en in sommige gevallen zelfs een nog hoger prijskaartje.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)