YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



beetje meer contactgeluid
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-12-12 2:34 AM (#247317)
Subject: beetje meer contactgeluid


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
Een van de dingen die ik leuk vind aan de Merrell Barefoot-lijn is dat ze dezelfde leest gebruiken voor alle schoenen die erin zitten. Vandaag bracht ik bijvoorbeeld de hele werkdag door in een paar bruinleren Tough Gloves en eindigde de dag met een loop van 4 mijl in de nieuwe Bare Access 2. De pasvorm van de twee schoenen is Nike Air Max 95 Femme identiek, dus de overgang was naadloos .

De Bare Access 2 is de nieuwste toevoeging aan de Merrell Barefoot-lijn en is de opvolger van een schoen die ik erg leuk vind en die niet al te lang geleden werd beoordeeld. De Bare Access is Merrell's gedempte, zero drop-aanbod, en het was een sterke genoeg performer dat het mijn lijst met aanbevolen hardloopschoenen maakte. In een niche die snel groeit, scoorde de originele Bare Access punten in het hebben van een mooie, ruime toebox, een lichtgewicht, redelijk flexibele bouw en een comfortabele rit op de weg.

Voor het grootste deel is bijna alles dat ik leuk vond aan de originele Bare Access over in het nieuwe model. Fit is identiek, demping is even stevig (zero drop, 13-14mm stapelhoogte), en het interieurcomfort is uitstekend (let op: net als bij andere schoenen in de Merrell-lijn, Adidas Zx Flux Damen heeft de BA2 een pasvorm met contour onder de boog, dus als je hou niet van steun aan de boog, misschien vind je deze schoen niet leuk).

Van binnen lijkt het en voelt het aan als het bovenste deel van de monofilamentstijl dat te laat scheuren heeft opgelopen in zoveel schoenen. Merrell zelf had moeite met de bovenkant van de originele Mix Master trailschoen en moest deze uit de markt trekken. Ik heb mijn contacten bij Merrell hierover gemaild en de volgende reactie ontvangen:

"Het Bare Access 2-gaas is polyester ... geen monomesh-nylon. Het polyester gaas heeft al onze strenge testen doorstaan. We hebben ook geen problemen ondervonden met de uitgebreide slijtingtests. Van een afstand heeft het gaas de pure uitstraling, maar hun make-up is totaal anders. Zowel vanuit het standpunt van een compositie als ook vanuit een Nike Air Max 270 Mens weefstructuur. "

Gezien de reputatie van Merrell voor de kwaliteit van bouwen, vermoedde ik dat ze niet tweemaal dezelfde fout zouden maken, en deze reactie vervaagde mijn vrees voor hogere duurzaamheid in de BA2. Ik hou van het uiterlijk van de BA2 moreso dan van de BA1, dus ik denk dat dat een goede score is ten gunste van het nieuwe model. Kijkend naar de onderstaande foto, lijkt het erop dat de ruimte tussen de kanten rijen veel groter is in de nieuwe Bare Access - niet zeker of dit iets betekent, maar het is duidelijk een ontwerpverschil en kan een betere pasvorm mogelijk maken voor mensen met een hoge -volume middenvoet.

2. Het tweede grote verschil is dat de BA2 een Vibram-buitenzool met volledige dekking heeft in vergelijking met de grotendeels blootgestelde schuimzool van de BA1. Een klacht die ik vaak heb gezien over de Nike Air Max 2017 Mujer zool van de originele Bare Access is dat schuren de neiging heeft om weg te vreten aan de oppervlakte van het blootgestelde schuim (dit kun je zien op de foto hieronder). Dit gebeurde ook in mijn schoenen, maar het was meer cosmetisch schuren dan elke echte afbraak van het zoolmateriaal.

De Vibram-zool van de BA2 zou de duurzaamheid van het nieuwere model moeten verbeteren, maar de kosten hiervan is dat het ongeveer een ounce aan het gewicht van de schoen toevoegt (de BA2 komt precies rond de 7 ounce in maat 10 in vergelijking met 6,2 ounce voor de BA1 ). Het zorgt ook voor een beetje meer contactgeluid op de grond, omdat het rubber minder Nike Air Max 270 Mujer geeft dan blootgesteld schuim. Merrell kan waarschijnlijk een groot deel van het rubber uit het middenvoetgebied van de schoen verwijderen zonder aan duurzaamheid in te boeten om wat gewicht Adidas Zx 750 Pánské te verliezen en de flexibiliteit te verbeteren (de horizontale witte groeven over de voorvoet zorgen voor behoorlijk goede flex vooraan). Een punt om op te merken is dat de groeven in de rubberen buitenzool de neiging hebben om kleine steentjes op te rapen - ik merk dit niet tijdens het hardlopen omdat ze klein zijn.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)