YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



zodat je kunt zien hoe het eruit
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-12-12 10:47 PM (#247332)
Subject: zodat je kunt zien hoe het eruit


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
De studie omvatte verschillende bezoeken aan het UNH-lab, en tijdens mijn bezoek vandaag namen ze basislijn-antropometrische metingen (lengte, gewicht, huidplooi-remklauwmetingen voor lichaamsvet, enz.) En deed ik een VO2max-test op een ge?nstrumenteerde h / p / cosmos. loopband (zie afbeelding links, dat ben ik echter niet ?? - vandaag zijn geen krachtgegevens verzameld). Voor de loopbandtest deed ik een opwarmronde van 5 minuten en daarna werd ik uitgerust met een draagbare Cosmed respiratoire gasanalysator. Dit betrof het hebben van een gezichtsmasker Adidas Superstar Femme vastgebonden aan mijn hoofd, en een kleine analysereenheid bevestigd via een harnas aan mijn borst - vrij cool systeem (zie rechtsonder, opnieuw niet ik op de foto!).

Toen de test begon, rende ik in constante tempo een beetje, toen verhoogden ze de helling met intervallen van één minuut terwijl het tempo stabiel bleef. Bij elke stijging van de helling moest ik mijn snelheid van waargenomen inspanning rapporteren, en al die tijd werden mijn ademhalingsgassen en hartslag geregistreerd.

Aanvankelijk voelde ik me zeer op mijn gemak met het masker aan, maar toen de helling omhoog ging en mijn ademhalingsfrequentie toenam, begon het masker me een beetje claustrofobisch te maken - het voelde alsof ik er niet genoeg lucht door kon krijgen. Het moeilijkste was eigenlijk het feit dat het masker het me moeilijk maakte om de loopbandriem Nike Cortez Womens te zien, wat een beetje zenuwslopend is wanneer je aan het maxieren bent. Het is verbazingwekkend hoe snel dingen moeilijk werden en ik maakte 7-8 hellingsverhogingen voordat ik mezelf afsneed - ik zoog hard door het masker en mijn hart klopte.

Toen ze de loopband stopten, sprong ik weg en probeerde het masker af te tikken, zodat ik wat lucht kon krijgen - denk niet dat ik dat moest doen! Ik nam een ??paar minuten om te herstellen en kreeg een afdruk van mijn gegevens - mijn VO2max kwam uit op 50,5 ml zuurstof / min / kg. Niet bijzonder speciaal, maar ook niet slecht. Een ding dat tot nu toe niet bij mij geregistreerd was, is dat VO2max afhankelijk is van het lichaamsgewicht dat u voorafgaand aan de test hebt genoteerd (dwz het Kg-deel van de ml O2 / min / Kg), dus kleine gewichtsschommelingen kunnen enigszins veranderen uw Adidas Nmd Femme specifieke VO2max-waarde. Ik denk dat als ik nog eens 30 kilo lichaamsvet laat vallen, zodat ik eruitzie als een elite-marathonloper, mijn VO2 max iets is om over te praten!

De volgende stap is dat ik volgende week terugkom en een 5K-tijdrit doe op een indoorbaan met het gasanalysator-masker eraan bevestigd - dat zou interessant moeten zijn en tamelijk moeilijk om het zacht uit te drukken! Ik kan ook weer op de loopband rennen en krachtmetingen laten doen, waar ik erg naar uitkijk.

Dat is de beschrijving van de test zelf, dus wat betekent VO2max precies? Kortom, het is een maat voor hoeveel zuurstof u kunt afleveren aan uw werkende spieren tijdens maximale inspanning. Hoe hoger je VO2max, hoe meer zuurstof je kunt afleveren voor het metabolisme van de brandstof. Dit wordt be?nvloed door vele factoren, van uw longgrootte tot uw Adidas Zx Flux Dámské cardiale output tot de capillarisatie van uw spieren tot de functie van enzymen in uw spieren. Echter, ondanks hoe vaak VO2max wordt genoemd, is het geen perfecte indicator voor prestatiemogelijkheden (andere factoren zoals economie en anaerobe drempel komen hier wel in aanmerking), maar het kan een idee geven van uw uithoudingsvermogen (om een ??lijst te bekijken van enkele van de sporters met de hoogste geregistreerde VO2max-waarden, klik hier).

Naast VO2max bevatte mijn dataspreadsheet veel aanvullende informatie, waaronder hartslag (het lijkt erop dat mijn max HR 178 bpm was) en de uitwisselingsverhouding van de ademhaling (RER). Dit laatste is de verhouding van uitgeademde kooldioxide tot zuurstof die wordt ingeademd en is een indicator van het type brandstof dat het lichaam verbrandt tijdens inspanning. Lagere waarden (<1)Nike Cortez Dámské geven een grotere vetverbranding aan, terwijl waarden boven 1 een groter gebruik van koolhydraten als brandstof aangeven.

Een laatste ding, het duo dat deze studie uitvoert, is op zoek naar extra deelnemers. In het bijzonder zijn gewoonlijk blootsvoetslopers en geschoeide teefjes tussen 18-25 jaar oud die een sub 22:00 5K kunnen rennen nodig (dit laatste hebben ze nu het meest nodig). Als je ge?nteresseerd bent, neem dan contact op met Neil Baroody, of Corie May Callaluca - als je meedoet, mag je ook de VO2max-test doen.

Ten slotte, omdat ik van getallen houd, heb ik mijn Nike Air Max 95 Femmeonbewerkte gegevens opgenomen voor een paar variabelen hieronder, zodat je kunt zien hoe het eruit ziet. Ik heb waarden voor tijd opgenomen, V02 verbruikt / Kg, hartslag en ademhalingswisselverhouding (R). Niet zeker wat er gebeurde om 6: 40-7: 40 toen alles naar beneden zakte.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)