YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



meeste trailomstandigheden
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2018-12-12 11:24 PM (#247335)
Subject: meeste trailomstandigheden


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
Afgelopen december schreef ik een eerste indruk van de Merrell Mix Master trailschoen. Mijn gedachten aan de schoen waren op dat moment positief, maar kort nadat ik het schreef, begon Nike Air Max 2017 Dames de Mix Master te verdwijnen uit online schoenenwinkels. Ik was een beetje verbaasd, maar kwam er al snel achter dat er een materieele kwestie was met het bovendeel - het scheurde vaak en veroorzaakte veel winst. In plaats van door te gaan met het verkopen van een citroen, deed Merrell het juiste en haalde de schoen uit de markt en begon aan het opnieuw ontwerpen van de bovenkant om de duurzaamheid te verbeteren.

De Mix Master 2 kwam deze zomer uit (openbaarmaking: het hier besproken paar was een mediamonster dat gratis door Merrell werd geleverd) en afgezien van het nieuwe bovenste materiaal is het vrijwel dezelfde schoen die ik afgelopen december heb beoordeeld. Daarom zal ik proberen het kort te houden, want het meeste van wat ik in de vorige review schreef, is ook van toepassing op deze schoen.

Eerst en vooral is Merrell erin geslaagd om het Nike Air Zoom Pegasus 32 Damen bovenste probleem met de originele Mix Master op te lossen. Ik heb meer dan 40 mijl gereden op de Mix Master 2's en heb geen duurzaamheidsproblemen gehad. In feite is de MM2 mijn favoriete lichtgewicht trail-schoen geworden om de redenen die ik hieronder zal schetsen.

Mijn favoriete ding over de Mix Master 2 is de pasvorm - net als bij de Merrell Barefoot-schoenen voelt het alsof het speciaal voor mijn voetvorm is gemaakt. De hiel en middenvoet zijn nauwsluitend, maar niet beperkend, en de voorvoet is ruim genoeg voor mij. Ik krijg geen hotspots van deze schoen, zelfs niet als ik er niet bij ben, wat een groot pluspunt is. Een grote verbetering ten opzichte van de Merrell Barefoot-schoenen is dat de enkelband in de Mix Master is opgevuld, zodat deze niet in de huid over mijn Achilles kruipt. Het bovenste gedeelte stroomt erg goed - het is niet de enige keer dat ik door een beek Nike Air Presto Damen stroomde in de put beland.

De zool van de Mix Master is goed opgevuld maar stevig - dit is geen elastische schoen. Stapelhoogten gerapporteerd over Running Warehouse zijn 16 mm hak, 12 mm voorvoet (gewicht komt binnen onder de 10 oz), dus het is redelijk dichtbij de grond. Ondanks een rubberen loopzool over de volle lengte en een rotsplaat, is het een vrij flexibele schoen. De nokken bieden redelijke tractie (geen slip omdat ik ervaring heb met de Brooks Grit), maar dankzij de dunne zool kun je rotsen voelen onder de voeten (hoewel de aanwezigheid van de rotsplaat geen scherpe pijn of ernstige kneuzingen betekent zoals bij een schoen zoals de NB Minimus Trail).

Ik heb de Mix Master gebruikt op een groot aantal verschillende terreinen, van wortelsporen, wegen, grindwegen, een ruig gedeelte van het VT100-racecircuit en het heeft het allemaal goed aangepakt. Het is een solide hybride Adidas Ultra Boost Donna schoen die zowel goed overweg kan met beide wegen en de meeste trailomstandigheden (misschien niet zo geweldig voor modder met de lage nokken, maar het niet heeft geprobeerd).

Ik kan eerlijk zeggen dat als ik van plan ben om volgend jaar een paar trail-ultras uit te voeren (op zoek naar een nieuwe uitdaging!), De Mix Master 2 de eerste koploper zou zijn om de schoen op mijn voeten te zijn. Ik heb genoten van elke mijl die ik ze tot nu toe heb gegeven en geef ze mijn hoogste aanbeveling! Mijn vrouw had onlangs een schoenenlaarzenwinkel nodig, en gezien alle opties die er zijn, kocht ik een paar van de Mixmaster Glide voor dames - ze is een moeilijke criticus, maar tot nu toe lijkt ze ervan te genieten ( en ik ben niet over de schoenkeuze geroepen!).
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)