YogiSource.com my account | view cart | customer service
 Search:    
Welcome to the new Yoga.com Forums home!
For future visits, link to "http://www.YogiSource.com/forums".
Make a new bookmark.
Tell your friends so they can find us and you!

Coming soon ... exciting new changes for our website, now at YogiSource.com.

Search | Statistics | User Listing View All Forums
You are logged in as a guest. ( logon | register )



maar wees ook niet bang
Moderators: Moderators

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Yoga -> General YogaMessage format
 
xiaoxiangyu
Posted 2019-12-17 12:25 AM (#254219)
Subject: maar wees ook niet bang


Expert Yogi

Posts: 4555
200020005002525
In het begin waren ze zo simpel als 'extra sokken meenemen', en naarmate de races langer en moeilijker werden, werden de antwoorden ingewikkelder. Het meest consistente antwoord dat ik na deze races schreef, was '' s nachts geworsteld met slechte gedachten. 'Tijdens elke race heb je natuurlijk hoogtepunten en dieptepunten die je niet kunt vermijden. Voor mij, wanneer de zon ondergaat tijdens een race en ik mezelf alleen in het donker vind, begint mijn geest te dwalen naar plaatsen die ik niet wil.

Ik heb dwaze gedachten aan dinosaurussen die zich in de bomen verbergen, de boeman die achter een struik hurkt en Nike Cortez Damen leeuwen, tijgers of beren die achter me op de loer liggen. Let wel, ik woon in Zuid-Texas ... Op een dieper niveau denk ik aan enkele van de mensen die ik heb verloren, ik denk aan de pijnlijke dingen die me hebben gebracht waar ik ben, ik denk aan de enorme uitdaging die ik heb aangenomen, en het ergste van alles, ik denk dat ik niet door kan gaan.

De angst die zich in ons allemaal verbergt, is het meest verlammende obstakel dat je kunt tegenkomen tijdens een ultra, tijdens die lange eenzame donkere uren. Er is geen niveau van fysieke training om je voor te bereiden op de storm van emoties. Angst is mijn grootste uitdaging. Hoe bestrijd je zo'n sterke emotie? Waarom valt het me aan als de zon ondergaat?

Ik ben na elke race aan mijn mentale herstel blijven werken, en deze VREES staat altijd op mijn lijst "te verbeteren". Het niveau van verantwoording is begonnen te stijgen en hoewel de races niet eenvoudiger worden, wordt mijn vermogen om de mentale blokkades aan te pakken sterker. Afgelopen weekend besloot ik een race aan te gaan die me vorig jaar verpletterde - Habanero Honderd 100k. Het is een brutale race die ik DNFd in 2018 kreeg nadat ik mijn teen had verpletterd met een grote ijsborst middenrace. Ik heb deze mislukking religieus de schuld gegeven tot ik echt verantwoordelijk begon te worden voor de races die ik nog niet heb afgemaakt.

De teen was extreem pijnlijk, kloppend en bloederig in mijn sok, maar ik vraag me af - had ik kunnen vertragen en door de pijn kunnen dringen? Deze race is zo moeilijk omdat het midden augustus om 12.00 uur zonder schaduw in Zuid-Texas plaatsvindt. De gemiddelde temperatuur ligt in de drievoudige cijfers en omdat het een privéveeboerderij is, is er diep zand in veel delen van de cursus om blaren een gegarandeerde nieuwigheid te maken om mee naar huis te nemen. Overweegt hoe moeilijk het is van een race, Nike Air Max 90 Hombrehet aantal mensen dat stopt is altijd een hoog percentage, of ze nu hard trainen of niet. Deze race verslaat je gewoon in onderwerping.

In 2018 tikte ik uit de pijn, maar in 2019 ging ik door en eindigde met een tweede plaats algemeen vrouwelijk resultaat. Ik moest diep in me graven en zag dat ik binnen het bereik van een felbegeerde podiumplaats was en ik zei tegen mezelf: "dit is mogelijk, JE KUNT DIT DOEN!" De race is een lus en mijn laatste lus was mijn snelste van de hele race. Ik passeerde de finish in de verwachting een derde plaats te behalen en in plaats daarvan kreeg ik te horen: "Gefeliciteerd, jij bent de tweede algehele vrouw!" Ik viel bijna in tranen neer omdat ik niet alleen een van de moeilijkste had overwonnen en heetste races in Texas, maar ik had tegen de demonen in mij gevochten. De demonen die me zeggen:www.bristolpirates.co.uk "Je kunt dit niet afmaken." Je kunt dit niet doen. Je verdient dit niet. "

Het voltooien van deze race op deze manier heeft me zoveel vragen opgeleverd: hoe heb ik het in slechts een jaar omgedraaid? Hoe heb ik de nachtelijke verschrikkingen overwonnen? Ik voel me fysiek niet sterker dan vorig jaar, dus wat is het verschil? Het antwoord is simpel - ik heb mezelf mentaal getraind. Tenslotte! Ik had me altijd zo sterk gericht op de fysieke training, maar sinds een verwoestende DNF op mijl 85 bij Brazos Bend 100 in 2018, heb ik hard gewerkt om mezelf verantwoordelijk te houden.

Gisteren zag de tweede run van mijn trainingsschema en het plan vast aan mijn keukenkast opgeroepen tot een ‘Tempo Run’ van 8 km.

Een tempo run zeg je. Heb ik hier muziek voor nodig? Moet ik proberen in hetzelfde tempo te rennen als de nummers die uit Adidas Zx 750 Femme mijn iPod komen? En zouden Aerosmith, Arctic Monkeys of de nieuwste overpeinzingen van Britney Spears het meest geschikt zijn? (allemaal beschamend kunstenaar op regelmatige rotatie op mijn nano).
Godzijdank voor mensen als Google en Wikipedia dat ze me hebben gered van de schaamte om gisteravond een hybride jog-dance te proberen door de drukkere straten van Wimbledon (ja, de tennisset - en de wedstrijd - is beslist).
Ik heb geleerd dat een tempo-run, in luie meiden-termen, betekent dat je iets sneller loopt dan je idealiter zou willen. Het kan ook verwarrend worden aangeduid als een ‘drempelwaarde’ of zelfs ‘lactaatdrempelwaarde’. De theorie achter hen is dat ze je trainen om sneller te rennen in races door ... nou ja ... je sneller te laten rennen in training. Bonkers!
Natuurlijk is er veel meer wetenschap dan dat, maar dat Nike Air Max 2016 Womens is veel te verwarrend voor mij om te proberen het uit te leggen. Ik weet alleen dat ze door velen worden geprezen die alle wetenschappelijke dingen begrijpen als een van de belangrijkste trainingsruns die je kunt doen.
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [25 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread


(Delete all cookies set by this site)